AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I: AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel - Brussel Mobiliteit - BUV - Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Vooruitgangsstraat 80, bus 1, BE-1035 Brussel
Contact: Vancraenbroeck Eric Paul
E-mail: evancraenbroeck@sprb.irisnet.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=223989
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Realisatie van de ondergrondse parking "Spiegel" op het Koningin Astridplein.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.4. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De door onderhavig bijzonder bestek geregelde opdracht omvat alle leveringen, diensten en werken die in hun beginselen in onderhavig bijzonder bestek vermeld staan en die nader zijn uiteengezet in de beschrijvende meetstaat, evenals in alle andere contractuele bescheiden.
De opdracht, waarvan de begrenzingen aangeduid zijn op de aanbestedingsplannen, heeft tot doel de realisatie van de ondergrondse parking "Spiegel" op het Koningin Astridplein, op het grondgebied van de gemeente Jette.
De werken omvatten onder andere:
De topografische opmeting van het bestaande rioleringsstelsel, de studies van de niveaus en de afvoer van het regenwater;
De organisatiemaatregelen nodig voor het verkeer gedurende de werken;
De coördinatie met de nutsmaatschappijen, de openbare vervoermaatschappijen ( MIVB, De Lijn, TEC, Directie Taxis van Mobiel Brussel, enz.), het parkeeragentschap, ParkingBrussels, en zijn exploitant,de aannemers die eventueel aanwezig zijn op de site, de markten ( jaarlijkse, wekelijkse en dagelijkse), de politiediensten en de gezagdragers van de gemeente;
Het demonteren, de stockage en terugplaatsen van verschillend stadsmeubilair ;
Het rooien van de bestaande bomen en afvoer van verschillende beplantingen ;
De opbraak of het uitbreken van de bestaande weg- of voetpadbekledingen met recuperatie, met inbegrip van hun funderingen tot op diepte, nodig voor de uitvoering van de werken ;
De realisatie van slibwanden, beschoeide sleuven, enz. ;
De grondwerken en pompwerken;
De realisatie van wanden, platen, kolommen, balken, trappen en hellingen in gewapend beton;
De realisatie van rioleringswerken;
De realisatie van de waterdichtheid van de parking;
De realisatie van staalstructuuren;
De elektrische, elektromechanische en thermische uitrustingen van de kunstwerken (rookafvoeren, pompen lokaal, verlichting, onderstation, enz. );
De afwerking en voltooiingswerken (vloer- en wandbekleiding, glaswerken, borstweringen, deuren, brandkranen, enz.) ;
De realisatie van nieuwe en voorlopige wegen, voetpaden en bermen, met inbegrip van de funderingen en de herplaatsing van het gedemonteerd materiaal;
Het verwezenlijken van het toegangspaviljoen;
De aanplanting van nieuwe bomen, grasinzaaiing en verschilde beplantingen;
Verscheidene prestaties die het voorwerp uitmaken van posten met "te verantwoorden sommen".
Deze aanneming omvat eveneens:
De nodige topografische verrichtingen, alsook het opmaken van detail-werktekeningen, uitvoeringsplannen, rekennota's van de uit te voeren constructies.
Het opmaken van een plaatsbeschrijving van alle aangrenzende eigendommen en dit voor het geheel van de bebouwde delen, boven- en ondergronds,
De riool- en regenwaterafvoer gedurende de periode van de werken.
Het wegruimen van alle afval, puin, enz. buiten het openbare domein m.i.v. het afvoeren van materialen naar een recyclageinstallatie, overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 maart 1995.
Alle bijkomende en samenhangende werken en leveringen voor de goede uitvoering van de werken.
Proeven voor nazicht en oplevering.
Alle nodige prestaties om te voldoen aan de contractuele verplichtingen tijdens de waarborgperiode.
Al wat vermeld is onder artikel 79 van de algemene aannemingsvoorwaarden aangevuld door onderhavige administratieve bepalingen, behoudens afwijking elders.
De aanneming omvat niet :
De werken voor de "definitieve verplaatsing" van kabels en leidingen die aan concessiehouders van de ondergrond toebehoren, behalve indien het in de beschrijvende of samenvattende meetstaten anders staat vermeld.
Deze werken worden door afzonderlijke aannemingen uitgevoerd. Een volmaakte coördinatie moet echter tussen de werken van onderhavige opdracht en de werken van genoemde afzonderlijke aannemingen verzekerd worden. Behoudens uitdrukkelijke afwijking, is de coördinatie verzekerd door de zorgen en op de kosten van de opdrachtnemer van onderhavige opdracht.
Grens der werken en randvoorwaarden :
De bomen kunnen niet geveld worden vanaf april tot 15 augustus. De opdrachtnemer dient hiermee rekening te houden in de fasering van de uit te voeren werken en de bijhorende installaties.
De dakplaat van de parking dient na 6 kalendermaanden te tellen vanaf de startdatum dewelke werd vastgelegd voor huidige opdracht ( zie art 76 van het KB van 14 januari 2013) te worden vrijgegeven aan de gemeente Jette. Deze in bezit name zal bekrachtigd worden door een goedgekeurde PV door alle betrokken partijen.
De grenzen voor de inname van de publieke ruimte voor de realisatie van de werken zijn gedefinieerd in de voorliggende besteksdocumenten ( zie plan ADJ/TB1/5001/0007).
De verplichting van deze laatste door de Aanbestedende Overheid betreft geen toelating en ontslaat de opdrachtnemer niet tot het bekomen van alle nodige vergunningen ter zake.
Het bekomen van alle toelatingen voor de realisatie van de werken blijft uitsluitend de verantwoordelijkheid van de opdrachtnemer ( zie artikel 74 van het KB van 14 januari 2013).
In alle gevallen dient de opdrachtnemer rekening te houden met de aanleg van de tramsporen bovenop de dakplaat van de ondergrondse bouwerken in de Jetselaan dewelke aanvangen vanaf januari 2018. Deze zone dient op dat ogenblik volledig vrij te zijn voor deze aanleg.
II.2. TOTALE DEFINITIEVE WAARDE VAN DE GEGUNDE OPDRACHT/OPDRACHTEN
II.2.1. Totale definitieve waarde van de opdracht/opdrachten:
Waarde: 6894164.10 EUR Excl. BTW .
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA
Laagste prijs
AFDELING V. GUNNING VAN EEN OPDRACHT
Opdracht nr 1. V.1.1. Datum van de beslissing tot gunning van de opdracht: 26/11/2015
V.1.3. Naam en adres van de ondernemer aan wie de opdracht is gegund:
Jan De Nul N.V.
Tragel, 60
9308 BE Hofstade-Aalst
Tel: +32 53731511 Fax: +32 53781760 Email: info@jandenul.com
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.2. NADERE INLICHTINGEN
De ordonnantie van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 08 mei 2014 betreffende
de invoeging van sociale clausules in de overheidsopdrachten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is toepasbaar (zie bijzonder bestek).
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 11/01/2016