Elsene - Commune D'ixelles - Département Opérationnel

Copie de Overheidsopdracht voor werken betreffende de oprichting van een Nederlandstalige school te Graystraat 126 en Mussengang in Elsene, bestaande uit twee percelen: PERCEEL 1 “Renovatie en uitbreiding van de school” PERCEEL 2: “Landschapsinrichting en aanplanting in de onmiddellijke omgeving van de school”.



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: BOUWWERKZAAMHEDEN
COPIE DE OVERHEIDSOPDRACHT VOOR WERKEN BETREFFENDE DE OPRICHTING VAN EEN NEDERLANDSTALIGE SCHOOL TE GRAYSTRAAT 126 EN MUSSENGANG IN ELSENE, BESTAANDE UIT TWEE PERCELEN: PERCEEL 1 “RENOVATIE EN UITBREIDING VAN DE SCHOOL” PERCEEL 2: “LANDSCHAPSINRICHTING EN AANPLANTING IN DE ONMIDDELLIJKE OMGEVING VAN DE SCHOOL”.

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling - Wijziging van een aankondiging

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Elsene
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Copie de Overheidsopdracht voor werken betreffende de oprichting van een Nederlandstalige school te Graystraat 126 en Mussengang in Elsene, bestaande uit twee percelen: PERCEEL 1 “Renovatie en uitbreiding van de school” PERCEEL 2: “Landschapsinrichting en aanplanting in de onmiddellijke omgeving van de school”.
Beschrijving: Overheidsopdracht voor werken betreffende de oprichting van een Nederlandstalige school te Graystraat 126 en Mussengang in Elsene, bestaande uit twee percelen: PERCEEL 1 “Renovatie en uitbreiding van de school” PERCEEL 2: “Landschapsinrichting en aanplanting in de onmiddellijke omgeving van de school”.
Identificatiecode van de procedure: aabceaa3-4f34-4582-8ad2-b0bb13c6653d
Interne identificatiecode: 2024-0003
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: neen

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: Uitsluitingsgronden (voor percelen 1 en 2) Louter door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 en 61 tot 63 van het KB van 18 april 2017. Met uitzondering van de uitsluitingsgronden met betrekking tot de fiscale en sociale schulden, mag de inschrijver die zich in een van de verplichte of facultatieve uitsluitingssituaties bevindt, bewijzen voorleggen dat hij corrigerende maatregelen heeft genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen. De inschrijver bewijst het daartoe op eigen initiatief door schriftelijke documenten bij de offerte te voegen. Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die een offerte indienen in het kader van een combinatie, maar ook op derden op wier draagkracht een beroep wordt gedaan overeenkomstig artikel 73 § 1 van het KB van 18 april 2017. Door een offerte in te dienen voor deze opdracht verklaart de inschrijver dat geen enkele uitsluitingsgrond op hem van toepassing is wat betreft de uitsluitingsgronden die bewezen zijn aan de hand van documenten die de aanbestedende overheid zelf elektronisch kan opvragen, d.w.z. meer bepaald via TELEMARC het RSZ-attest, het attest betreffende de fiscale schulden en het attest dat bewijst dat de inschrijver niet in staat van faillissement verkeert. Wanneer het bewijs dat in het bezit is van de aanbestedende overheid niet aantoont dat de inschrijver in orde is met zijn fiscale en sociale verplichtingen, brengt zij de inschrijver daarvan op de hoogte. Vanaf de dag na de kennisgeving van de vaststelling beschikt de inschrijver over een eenmalige termijn van vijf werkdagen om het bewijs te leveren van zijn regularisatie. De inschrijver moet bijgevolg de volgende documenten bijvoegen: • Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister, niet ouder dan maximaal zes maanden op de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes; • De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wetgeving inzake de sociale zekerheid van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest dat uitgereikt werd door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan al zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale bijdragen die verschuldigd zijn overeenkomstig de wettelijke bepalingen in zijn land van vestiging; • Buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten i.v.m. fiscale en sociale schulden en attest van niet-faillissement. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of niet afdoend bewijst dat de uitsluitingsgronden niet van toepassing zijn, of in landen waar die attesten er niet zijn, kan de inschrijver in de plaats daarvan een verklaring op erewoord afleggen voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie in zijn land van herkomst of in het land waar hij gevestigd is.

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Renovatie en uitbreiding van de school
Beschrijving: Renovatie en uitbreiding van de school
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 2024-09-01+02:00
Looptijd: 360 DAY

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
Aanvullende informatie: De startdatum wordt alleen ter informatie gegeven. De inschrijvers moeten verplicht een bezoek brengen aan de plaats waar de werken worden uitgevoerd. Zo krijgen de bezoekers een reëel idee van de omgeving waarin de werken uitgevoerd moeten worden. Ook kunnen de diverse risico’s en moeilijkheden bij de uitvoering van de opdracht bestudeerd worden zodat daar rekening mee kan worden gehouden bij de opmaak van de offerte. Zij dienen hun bezoek vooraf te melden door contact op te nemen met de dienst Architectuur.

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Andere
Beschrijving: o Criterium nr. 1 (Erkenning) Overeenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 en krachtens artikel 3, 1ste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen werken die het voorwerp uitmaken van de opdracht slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet. Onverminderd die bepalingen moet de inschrijver voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 6 of hoger, categorie D “Bouwwerken”. Er wordt echter aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel 3 §4 van het koninklijk besluit van 26 september 1991 tot vaststelling van bepaalde toepassingsmaatregelen van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, de vereiste erkenningsklasse voor de gunning van de opdracht echter deze is welke overeenstemt met het goed te keuren bedrag van de offerte. De offerte moet vermelden: - ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (TELEMARC). - ofwel dat de inschrijver de toepassing van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 inroept. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie. - ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen. Op dit certificaat of deze inschrijving staan de referenties vermeld die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt. o Criterium nr. 2 (Referentielijst) - Criterium: De technische bekwaamheid van de inschrijver wordt gerechtvaardigd aan de hand van een lijst met de voornaamste werken die ten laatste de afgelopen 10 jaar werden verricht, samen met certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Die lijst moet relevant zijn en de bruto-oppervlakte van het gebouw vermelden (nieuw, gerestaureerd of gerenoveerd), datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor ze bestemd waren. N.B.: de periode tijdens dewelke de bewijselementen voor uitgevoerde werken aanvaard kunnen worden, werd op 10 jaar in plaats van 5 jaar gebracht; zulks om een uitgebreide mededinging te garanderen ondanks de bijzonderheid van de werken van het vereiste niveau. - In te dienen documenten: De inschrijver moet een lijst geven van de werken die ten laatste de afgelopen tien jaar werden uitgevoerd (met opgave van de identiteit van de bestemmeling, de aard van de leveringen, de bruto-oppervlakte van het gebouw, het jaar). Die lijst moet minstens twee referenties voor de renovatie van een school en/of de verbouwing van een gebouw tot een school bevatten. Het gebouw moet een bruto-oppervlakte van meer dan 1.000 m² hebben. De inschrijver moet voor de referentielijst het formulier gebruiken dat als bijlage bij het bestek is gevoegd, of elk ander document dat conform verklaard is aan het geleverde model. Doet hij dit niet, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem gebruikte documenten met het formulier. - Vereist niveau: De referentielijst moet minstens 2 referenties voor de renovatie van een school en/of de verbouwing van een gebouw tot een school vermelden. Iedere referentie moet betrekking hebben op een gebouw met een bruto-oppervlakte van meer dan 1.000 m².

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: De aanbestedende overheid gunt elk perceel van de opdracht aan de ondernemer die de economisch meest voordelige regelmatige offerte heeft ingediend op basis van de prijs.

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Frans, Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2024-04-30+02:00 12:00:00+02:00
Voorwaarden van het contract:
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Informatie over de termijnen voor beroep: Indienen van een beroep tot nietigverklaring, eventueel voorafgegaan door of vergezeld van een vordering tot schorsing, bij de afdeling Administratie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, per aangetekende brief te versturen binnen een termijn van zestig dagen vanaf de dag volgend op de laatste verzending van de brief of mail/fax met de mededeling van de gemotiveerde beslissing.

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
TED eSender: SPF Stratégie et Appui

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002

Titel: Landschapsinrichting en aanplanting in de onmiddellijke omgeving van de school
Beschrijving: Landschapsinrichting en aanplanting in de onmiddellijke omgeving van de school
Interne identificatiecode: 2

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45112700 Werkzaamheden voor landschapsarchitectuur

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Andere looptijd: Onbekend

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Andere
Beschrijving: - Criterium: De technische bekwaamheid van de inschrijver wordt gerechtvaardigd aan de hand van een lijst met de voornaamste werken voor landschapsinrichting die ten laatste de afgelopen 5 jaar werden verricht, samen met certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Die lijst moet relevant zijn en de datum, de publiek- of privaatrechtelijke bestemmeling en het bedrag van de werken voor de landschapsinrichting bevatten. - In te dienen documenten: De inschrijver moet een lijst geven van de werken die ten laatste de afgelopen vijf jaar werden uitgevoerd (met opgave van de identiteit van de bestemmeling, de aard van de werken en inrichtingen, het bedrag van de werken, het jaar). Die lijst bevat minstens twee referenties voor landschapsinrichting en aanplanting voor een speelplaats. Het bedrag per referentie moet hoger zijn dan 10.000,00 EUR ZBTW. De inschrijver moet voor de referentielijst het formulier gebruiken dat als bijlage bij het bestek is gevoegd, of elk ander document dat conform verklaard is aan het geleverde model. Doet hij dit niet, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem gebruikte documenten met het formulier. - Vereist niveau: De referentielijst bevat minstens 2 referenties voor werken van landschapsinrichting en aanplanting voor een speelplaats. Indien een referentie betrekking heeft op een groot project met, onder andere, werken voor landschapsinrichting en aanplanting, mag het vermelde bedrag enkel betrekking hebben op de werken voor landschapsinrichting en aanplanting. Het bedrag per referentie moet hoger zijn dan 10.000,00 EUR ZBTW.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: De aanbestedende overheid gunt elk perceel van de opdracht aan de ondernemer die de economisch meest voordelige regelmatige offerte heeft ingediend op basis van de prijs.

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Frans, Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2024-04-30+02:00 12:00:00+02:00
Voorwaarden van het contract:
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Informatie over de termijnen voor beroep: Indienen van een beroep tot nietigverklaring, eventueel voorafgegaan door of vergezeld van een vordering tot schorsing, bij de afdeling Administratie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, per aangetekende brief te versturen binnen een termijn van zestig dagen vanaf de dag volgend op de laatste verzending van de brief of mail/fax met de mededeling van de gemotiveerde beslissing.

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
TED eSender: SPF Stratégie et Appui

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Elsene
Registratienummer: 0207401341_7321
Afdeling: Commune d'Ixelles - Département Opérationnel
Postadres: Elsensesteenweg, 168
Stad: Elsene
Postcode: 1050
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 25156111
Internetadres: https://www.ixelles.be
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931.814.266
Stad: rue de la Science 33 B-1040 Bruxelles Wetenschapsstraat 33 B-1040 Brussel
Land: België
Telefoon: +32 (0)2 234 96 11
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

10. Wijziging van een aankondiging

Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 6e325beb-f159-4627-9596-a507d666e09d-01
Beschrijving: De uiterste datum voor indiening van de offertes wordt verdaagd naar 30 april 2024 om 12 uur.
Beschrijving: La date limite de remise des offres est reportée au 30 avril 2024 à 12h00

10.1 Wijziging van een aankondiging

Identificatiecode afdeling: PROCEDURE

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: e9d6688a-974d-4566-adbf-48cae3bca002 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2024-04-19+02:00 00:00:00+02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 2024-04-19+02:00 00:00:00+02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans

11.2 Informatie over de bekendmaking

Vergelijkbare advertenties van BDA